Wednesday, January 23, 2008

Kenapa mama ketuk?

Dania (now 22mths) suka sangat buat sepah. Geram je saya tengok. Dah pesan banyak kali, kalau makan jangan sepah-sepah, ya. Dia angguk aje, tapi sepah jugak. Saya paling tak suka habit dia yang suka makan biskut, tapi luahkan balik, as if dia cuma ambil rasa (manis/masin) biskut, then 'hampas'nya diluahkan. Ingat makan tebu ke ape ke?

Disebabkan selalu menyepahkan makanan, saya ketuk (perlahan la) kepala dia... Agaknya sebab dah selalu sangat kena ketuk kepala, tiba-tiba dia pandang muka saya dan tanya, "Kenapa mama ketuk kepala nyunyut, hah?"

Huk huk.. tak sangka saya dia boleh marahkan saya! Cakapnya terus dan jelas pulak tu. Selalunya pelat dan tersangkut-sangkut...

Huk huk.. tak sangka dia marah dan menyuarakan ketidakpuasan hatinya...

Saya jawap, "lain kali buat sepah lagi ye!"

No comments: